आर्थिक क्षेत्रका विशेष गतिविधी

Sunday, December 21, 2014

पर्यटन बोर्ड सुधार्न निजी क्षेत्र पनि इमानदार हुनुपर्छ


पर्यटन बोर्ड सुधार्न निजी क्षेत्र पनि इमानदार हुनुपर्छ

सुमन पाण्डे
अध्यक्ष, पाटा (नेपाल च्याप्टर)
१८ औं पुस्तासम्म नेपाली सेनामा रहेको नुवाकोटको पाण्डे परिवार अहिले भने पर्यटन व्यवसायमा अग्रणी मानिन्छ । सन् १९८८ मा हिमालयन एक्सपिडिसन कम्पनी खोलेर पर्यटनमा आएको यो परिवारको स्वामित्वमा अहिले दर्जनौं व्यवसाय छन् । सुमन पाण्डे आफैंले सन् १९९६ मा हिमालयन एक्स्प्लोरर नामक कम्पनी खोले । सन् २००७ मा फिस्टेल एयर लिएर एयरलाइन्स क्षेत्र छिरेका पाण्डे हाल ठमेलमा छायाँ सेन्टर निर्माणमा तल्लीन छन् भने हिमालयन एयरलाइन्स सञ्चालनका लागि पनि उत्तिकै व्यस्त छन् । सँगै गोमा एयरको सञ्चालक भएरसमेत काम गरिरहेका छन् । पाटा नेपाल च्याप्टरका अध्यक्ष पाण्डे टानका पूर्वअध्यक्षसमेत हुन् । पर्यटनसँगको लामो अनुभव उनले कारोबारकर्मी केदार दाहालसँग यसरी बाँडे :
पर्यटक आगमनदर हेर्ने हो भने घटिरहेको छ तर तपाईंहरू ठूलो लगानी गरेर होटल खोल्दै हुनुहुन्छ, विदेशी एयरलाइन्स ल्याइरहनुभएको छ, किन ?
अहिलेको अवस्था हेरेर लगानी गर्ने नै होइन । लगानी भनेको दीर्घकालीन सोच राखेर गर्ने हो । लगानी बढ्नु र पर्यटक आगमनदर छुट्टाछुट्टै विषय हुन् । नेपालमा शान्ति स्थापना भएपछि होटलमा मात्र होइन, जलविद्युत्मा पनि लगानी आइरहेका छन् । अन्य उत्पादनमूलक क्षेत्रमा पनि लगानी आइरहेका छन् । यतिबेला सबैलाई के अनुभव भइरहेको छ भने सबैतिर आर्थिक कुरामात्र भइरहेका छन् । यो नै लगानीको उपयुक्त अवसर बनेर आइरहेको छ । होटलमा आएको लगानी मुलुकमा शान्तिबहाली र संविधान जारी भएर मुलुक अगाडि बढ्छ भन्ने आशामा हो ।

त्यसो भए त पर्यटक पनि नघट्नु पर्ने होइन र ?
अहिले पर्यटक घट्नुमा ३–४ वटा कारण छन् । जुन हिसाबले विश्वमा पर्यटकहरूको संख्या बढेको छ, हामी त्यसका लागि तयार भएनौं । राज्य पनि खासै चासो दिएर यो विषमा लागेको पाइएन । सरकारी निकायमा भएका अनियमितताको विषयमा निजी क्षेत्रले सडक आन्दोलन गर्नुपर्ने अवस्था आउनुप¥यो । यसले पनि प्रष्ट पार्छ, जिम्मेवार निकायमा बसेकाहरू पर्यटन क्षेत्रको विकासमा कति महत्व दिन्छन् भन्ने । युरोपेली युनियनले नेपाली हवाई आकाशलाई कालोसूचीमा राख्दा पनि एजेन्टहरूले ठूला कार्यक्रम राखेका छैनन् । त्यसले पनि पर्यटक आगमनदर घटाइरहेको छ । नेपालमा पर्यटन क्षेत्रबाट प्रवद्र्धनका कार्यक्रमहरू जुन हिसाबले गर्नुपर्ने हो, त्यो हुन सकेको छैन । केही आशाहरू भने पक्कै थपिएका छन् । विमानस्थल निर्माण, सडक–बाटो विस्तारका कुराले गर्दा पनि पर्यटक आगमनदर बढ्छ । त्यसका लागि भए पनि होटलमा लगानी आवश्यक छ भन्ने सबै लगानीकर्ताले बुझेर होटलमा लगानी गरिरहेका हुन् ।

ठूला होटलमा लगानी त आइरहेका छन् तर पनि किन ठमेलकेन्द्रित ? यसले त झन् अस्वस्थ प्रतिस्पर्धा निम्त्याउँदैन र ?
ठमेलमा मात्र आएको भन्ने कुरा संयोग हो । हामीले वा अन्यले ठमेल नै खोजेर आएका होइनौं । तर, पनि लगानीकर्ताले अवसरचाहिँ अवश्य खोज्छन् । एउटा कुराचाहिँ के हो भने ठमेल विश्वका जुनसुकै मुलुकका नागरिकलाई पनि थाहा छ । यति सानो क्षेत्रमा यति धेरै कुरा छन्, जसले सबैको ध्यान तानेको देखिन्छ, जहाँबाट जसरी नेपाल पर्यटक आए पनि प्रायःले ठमेल आएरमात्र कुन स्थानमा घुम्न जाने भन्ने योजना बनाउँछन् । अर्को कुराचाहिँ अहिलेसम्म ठमेलमा भएका होटल तथा संरचनाहरू मध्यमस्तरका पर्यटकका लागि मात्र थिए । उच्चस्तरका पर्यटकले पनि ठमेलमा समय बिताउने वातावरण बनाउने होटलले नै हो, त्यसैले पनि लगानीकर्ताको ध्यान तानिएको हुन सक्छ । पर्यटकलाई खाना खान, ट्रेकिङ जाने सामग्री किन्नदेखि एजेन्ट खोज्न पनि ठमेल आउनुपर्ने तर बस्ने होटलचाहिँ नभएकाले होटल ठमेलकेन्द्रित भएका हुन् ।

तपाईंहरूले ठमेलमै छायाँ सेन्टर निर्माण गर्दै हुनुहुन्छ । यसले नेपालको पर्यटनमा के नयाँपन दिन्छ ?
नेपाल भ्रमण आउने पर्यटकका लागि रुचिको विषय हो ठमेल । हरेक कुरा ठमेलमा आएर ठोक्किन्छन् । छायाँ सेन्टर आएपछि नेपाल भित्रिने पर्यटक अन्यत्र जानुपर्दैन, सबै यहीँ व्यवस्था हुनेछ । सामग्री खरिद गर्नेदेखि खाने–बस्ने सुविधासम्म सबै प्रकारका सुविधा हुनेछन् । ठमेल आउँदा पार्किङको समस्या छायाँ सेन्टरले हाल गर्नेछ, जहाँ ४५० भन्दा बढी गाडी पार्किङ गर्न सकिन्छ । ठमेलभित्रको ठमेल बन्दैछ छायाँ सेन्टर । ठमेलले वास्तवमा नयाँ ठमेल पाउनेछ । यहाँ अहिलेसम्म सिनेमा हल छैनन् तर सेन्टरमा हल बन्दैछ । नेपालमा विश्वका सिनेमा पारखीहरू आउँछन्, त्यसमा पनि ठमेलमा त धेरै नै आउँछन् । उनीहरुलाई लक्षित गरेर हल बनाउन लागिएको हो । नेपालमा अहिलेसम्म बिजनेस कम्प्लेक्स र पाँचतारे होटल सँगै छैनन्, यहाँ एकै स्थानमा हुँदैछन् । नेपाल भित्रिने पर्यटकका लागि नयाँ प्रडक्ट हुनेछ छायाँ सेन्टर ।

छायाँ सेन्टर र होटल ठ्याक्कै कहिलेदेखि सञ्चालनमा आउँछन् ?
अहिले जुन हिसाबले काम अगाडि बढाइरहेका छौं, त्यसअनुसार सन् २०१६ को पहिलो पर्यटकीय सिजनमा छायाँ सेन्टर सञ्चालनमा आउँछ । त्यसको १ वर्षपछि स्टारउडको अलफ्ट ब्रान्डको पाँचतारे होटल सञ्चालनमा आउँछ ।

नेपाली लगानीकर्ताले लगानी गरेका अन्तर्राष्ट्रिय एयरलाइन्स कम्पनी एकपछि अर्को असफल भइरहेका बेला तपाईंहरूले रुचि देखाउनुको कारण ?
एयरलाइनस भनेको यस्तै बिजनेस हो । संसारभरिका राज्यले सञ्चालन गरेका एयरलाइन्सहरू पनि टाट पल्टिएका उदाहरण छन् भने सानो लगानी गरेर खोलिएका एयरलाइन्स कम्पनीले ठूलो मार्केट बनाएका सफल उदाहरण पनि छन् । भारतमा भीपी गोपीनाथ भन्ने पाइलटने सञ्चालन गरेको डेकन एयरले यसरी बजार विस्तार ग¥यो कि पछि त्यसलाई जेट एयरवेजले लियो । बेलायतमा रिचर्ज बेड्सनले दुइटा एयरक्राफ्टमार्फत सञ्चालनमा ल्याएको भर्जिन एयरलाइन्स आज युरोपको उत्कृष्ट एयरलाइन्स भएको छ । त्यसकारण एयरलाइन्सका सफल र असफल दुवै धेरै उदाहरण छन् । नेपालमा आन्तरिक र बाह्यमा आएकामध्ये कति बन्द भए, कतिले राम्रो गरिरहेका छन् । एयरलाइन्समा सबैभन्दा महत्वपूर्ण कुरा भनेको लगानी हो । लगानी भनेको एयरलाइन्स सञ्चालनमा आएपछि बिजनेस गरेर केही फाइदा जाने बेलासम्म भन्ने बुझिन्छ । त्यो हुन सकेन भने एयरलाइन्स टिक्दैन । बन्द हुनुको कारण पनि यही हो ।
अर्को कुरा दक्ष जनशक्ति अभाव हो । स्पेयर्स पार्ट्सदेखि व्यवस्थापनमा पनि दक्ष जनशक्ति आवश्यक पर्छन् । विगतमा आएका केही एयरलाइन्सहरू सञ्चालनको दिनसम्म मात्र टिक्ने हिसाबले आए, जुन एकदमै नकारात्मक कुरा हो । पहिले नै सबै तयारी गरेर आउनुपर्छ । उडान सुरु गरेर दक्ष जनशक्ति खोज्ने होइन । अरुको उदाहरण देखेर हामी के निर्णयमा पुग्यौं भने अन्तर्राष्ट्रिय एयरलाइन्समा लगानी गर्न नेपाली लगानीकर्ताको अझै समय भएको रहेनछ । त्यसैले प्राविधिक कारण र लगानीको रकमले गर्दा विदेशी एयरलाइन्ससँगको साझेदारीमा सञ्चालन गर्न खोजका हौं । हामीले एयर चाइनाको स्वामित्वमा रहेको तिब्बत एयरलाइन्ससँग मिलेर लगानी गरेको भएर हामी सफल हुनेमा आशावादी छौं । हामीले स्थानीयस्तरको सहयोग गर्ने हो, उनीहरूले प्राविधिक व्यवस्थापन र मार्केटिङ गर्ने भएकाले अन्य नेपालीले लगानी गरेर बन्द भएका एयरलाइन्सभन्दा हामी टिक्नेमा विश्वस्त छौं ।

एयरलाइन्स टिक्ने आधार विदेशी एयरलाइन्ससँगको साझेदारी नै हो त ?
त्योमात्र होइन तर त्यसले सहयोग गर्छ । एयरलाइन्सका लागि दक्ष जनशक्ति चाहियो, तालिम चाहियो, प्राविधिक दक्षता चाहियो र सदैव स्पेर्यस पार्ट्स सप्लाई हुनुप¥यो । अर्को कुरा लगानी हो । मुख्य कुरा मार्केटिङ हो, जुन साझेदारी एयरलाइन्सले गर्दा सहज हुनेछ । नेपाल वायुसेवा निगमको विश्वास गुमेको अवस्था छ । कुनै जमानामा बजार हिस्सा ६५ प्रतिशत रहेकोमा अहिले खुम्चिएर ३ प्रतिशतमा झरेको छ । विदेशी पर्यटकको पहिलो रोजाइ राष्ट्रिय ध्वजावाहक हुने भएकाले पनि निगम बलियो हुनुपर्छ । हामी पहिलो एयरलाइन्स हुन्छौं, जसले ध्वजावाहकको ‘ग्याप’ पूर्ति गर्छ । यो पनि हामी सफल हुने अर्को कारण हो ।
अहिले दैनिक १५ सयदेखि २ हजार नेपाली विदेश गइरहेका छन् । त्यसको २० प्रतिशतमात्र हामीले लिन सक्यौं भने एयरलाइन्स टिक्छ । विश्व ‘ग्लोबल भिलेज’का रूपमा अगाडि बढिरहेका बेला यसले पनि सहयोग गर्छ । आज नेपाल ‘फिफ्थ फ्रिडम’मा अडिएको अवस्था छ । विदेशी कम्पनी नेपाल आएर अन्य मुलुकमा उडान गर्न दिनुचाहिँ ‘फिफ्थ फ्रिडम’ हो तर नेपाल त्यसमा गएको छैन । आज विश्वमा ‘एट्थ फ्रिडम’का कुरा आइसकेको छ । विदेशी एयरलाइन्सले आन्तरिक उडानसमेत गर्न पाउने व्यवस्था खुला भइसकेको छ तर नेपालमा त्यो हुन सकेको छैन । सारा संसारको बजार खुला भइरहेका बेला नेपालीले राम्रो गर्दैनन् भन्ने कुरा मान्न सकिँदैन ।

चीनबाट यति धेरै एयरलाइन्स नेपाल आउँदैछन्, प्रतिस्पर्धा गर्न त सजिलो छैन नि !
म चीनसँग नजिक भएको २० वर्ष भयो । आजको दिनमा चिनियाँ सरकार र जनताको एकदमै सद्भाव पाएको छ । चीन सरकारले अहिले नेपालमा कसरी धेरै चिनियाँ पर्यटक पठाउने भन्ने ध्याउन्नमा छ । त्यही भएर पनि अहिले चिनियाँ पर्यटक नेपालमा बढिरहेका छन् । अहिलेको तथ्यांकअनुसार वार्षिक ८ करोड चिनियाँहरू विदेश भ्रमणमा जाने गरेका छन् । तिब्बतको ल्हासा चिनियाँका लागि खुलेको जम्मा १० वर्षमात्र भएको छ । त्यहाँ ४० लाख चिनियाँ पर्यटक आउजाउ गर्छन् ।
ल्हासाबाट चिनियाँ पर्यटक नेपालको बाटो हुँदै फर्कने वातावरण तयार हुँदैछ । यसपछि कति धेरै पर्यटक नेपाल आउनेछन् भन्ने कुरा हामी कल्पना पनि गर्न सक्दैनौं । ५ वर्षमा केरुङ रेल ल्याउँदै छ । आगामी ५ वर्षमा नेपालमा १० लाख चिनियाँ पर्यटक पठाउने गरी काम भइरहेको छ । अहिले हाइड्रो, विमानस्थल निर्माणदेखि हरेक स्थानमा चिनियाँहरू संलग्न भइरहेका छन् । यही नै पर्यटक भित्रिने संकेत हो । यसरी पर्यटक संख्या बढ्यो भने जति पनि एयरलाइन्स धान्न सकिन्छ ।

नेपाल पर्यटन बोर्डको विवाद त अझै मिलेको छैन । तपाईंहरूले अलपत्रै पारेर छाड्नुभयो है ?
विवाद नमिलेको होइन । हामीलाई पनि थाहा थिएन— ३ वर्षका यति धेरै संक्रमण फैलिएको रहेछ, जसले गर्दा हामीले आन्दोलन गर्नुप¥यो, मन्त्रालय जानुप¥यो, अख्तियारको ढोका चहानुप¥यो । त्यो नभएर संसद्समेत गुहार्नुप¥यो । तर, बोर्ड अब बिस्तारै किस्ताबन्दीमा पुरानै ठाउँमा फर्किंदै छ । बोर्डलाई फेरि सुधार गर्नुपर्ने छ । यसका लागि निजी क्षेत्र पनि इमान्दार हुनुपर्छ । हामी पनि आफ्नो स्वार्थलाई छाडेर बोर्डको स्वार्थमा केन्द्रित भयौं भने सबै कुरा सुध्रिनेछन् ।

नेपाली पर्यटन क्षेत्रमा पाटा नेपाल च्याप्टरको भूमिका कमजोर किन छ ?
नेपालमा धेरै संस्थाहरू छन्, सबैले आ–आफ्नो क्षेत्रबाट काम गरिरहेका हुन्छन् । पाटा पनि तिनै सदस्यहरूकै संस्था भएकाले पनि केही छायाँमा परेको जस्तो भएको छ । तर, पनि हामीले धेरै कुराहरू अगाडि बढाइरहेका छौं । हाम्रोचाहिँ ट्रेड युनियनको कामभन्दा पनि तालिम तथा व्यवस्थापनको काम हो । पाटा अन्तर्राष्ट्रियले विश्वभर कुनै पनि ब्रान्ड स्थापना गर्नका लागि मार्केटिङदेखि विविध कुरामा सहयोग गर्छ ।
पाटाले अब हिमालयन ट्राभल मार्ट सञ्चालन गर्नका लागि पहल गरिरहेको छ । पाटाको मुख्य काम भनेको ‘बिजनेस टु बिजनेस डिल’ गराइदिने हो, जसमा मार्टमार्फत ‘एजेन्ट टु एजेन्ट’, ‘बिजनेस टु बिजनेस’सँगै अन्यको पनि त्यसरी नै छलफल र प्रडक्ट आदान–प्रदान गराउने हो । हामीले आधुनिक व्यवस्थापनसम्बन्धी पनि काम गरिरहेका छौं । त्यसमा वार्षिक २ वटा तालिम सञ्चालन गराइरहेका छौं । हाम्रो काम भनेको विभिन्न तथ्यांक सार्वजनिक गर्ने र त्यहीमार्फत संसारभर पर्यटनका योजना बनाउने पनि हो । नेपालमा पनि हामीले त्यही काम गरिरहेका छांै ।

सोख– व्यवस्थापन
सुन्दर स्थान– पोखरा र स्याङ्बोचे
पुस्तक– इजरायली पूर्वप्रधानमन्त्री गोल्डा मेइरको ‘माई लाइफ’
हाल पढिरहेको पुस्तक– चेतन भगतका पुस्तक
परिवार – आमा, श्रीमती, छोरा र छोरी

No comments:

Post a Comment