आर्थिक क्षेत्रका विशेष गतिविधी

Thursday, September 1, 2016

पर्यटक भित्र्याउन सरकारले पूर्वाधारमा लगानी गर्नुपर्छ

अमरमान शाक्य
प्रथम उपाध्यक्ष, हान  
साढे तीन दशकदेखि पर्यटन उद्योगअन्तर्गत होटल क्षेत्रमा लगानी गर्दै आएका अमरमान शाक्य होटल संघ नेपाल (हान) का प्रथम उपाध्यक्ष हुन् । हानको अहिले ५० औं वार्षिकोत्सव चलिरहेको छ । उनले हान कार्य समितिमा रहेर हालसम्म १९ वर्ष सेवा गरिसकेका छन् ।
नेपालमा पुरानो होटल अमरको समेत सञ्चालक रहेका शाक्य नयाँ होटल खोल्ने तयारीमा जुटेका छन् । उनलाई हानको नेतृत्व गर्न पनि दबाब आइरहेको छ । नेपालमा होटल क्षेत्रमा बढ्दै गएको लगानी तथा नेपालको पर्यटन क्षेत्रको आगामी बाटोका विषयमा केन्द्रित रहेर शाक्यसँग कारोबारकर्मी केदार दाहालले गरेको कुराकानी :
पछिल्लो ६ महिनामा नेपालमा पर्यटक आगमन दरमा राम्रो वृद्धि भइरहेको देखिन्छ । सन् २०१६ भित्रै भूकम्पअघिको अवस्थामा पर्यटन व्यवसाय पुग्ला ?
भूकम्पका कारण सबैभन्दा बढी असर पर्यटन क्षेत्रमा परेको हो । किनभने भूकम्पअघि नेपालमा पर्यटक आगमन दर वार्षिक ८ लाखभन्दा माथि पुगेको थियो । भूकम्पका कारण सबै होटल रित्तिए भने पर्यटन क्षेत्र प्रभावित भयो ।
हामीले भिजन २०२० मार्फत सन् २०२० सम्ममा वार्षिक २० लाख पर्यटक भित्र्याउने लक्ष्य अघि सारेर मार्केटिङ गर्नेदेखि पूर्वाधारमा लगानी गर्न निजी क्षेत्र र सरकारी निकायलाई घच्घच्याइरहेका थियौं । तर गत वर्षको भूकम्पले यसमा असर पारेको छ, तैपनि हामी निराश भने भएका छैनौं ।
पर्यटन क्षेत्रमा अहिले सकारात्मक संकेत देखिन थालेका छन् । सन् २०१४ मा ७ लाख पर्यटक नेपाल आएका थिए । अहिले घटेर ५ लाखमा सीमित भएको छ । अब यो अवस्था लामो समयसम्म रहँदैन । पर्यटक घट्नुमा भूकम्पबाहेक अन्य कारण थिएन ।
पछिल्लो समयमा पर्यटन आगमन दरमा १६ प्रतिशतले मात्र वृद्धि भएको छ । त्यसैले सन् २०१६ मै भूकम्पअघिको अवस्थामा पुग्ने देखिँदैन । अहिलेको आगमनदर हेर्दा सन् २०१७ मा मात्र भूकम्पअघिको अवस्थामा पुग्ने देखिन्छ । 
नेपालमा पर्यटकीय मुख्य सिजन सुरु भइरहेको छ । व्यवसायीहरूले पर्यटक व्यवस्थापनको तयारी कसरी गरिरहेका छन् ?
आगामी सिजनलाई हामीले गर्नुपर्ने सबै तयारी गरिसकेका छौं । जुन अघिल्ला वर्षहरूमा समेत गर्ने गरेका थियौं । फेरि पर्यटन क्षेत्र भनेको सिजनमा मात्र तयारी गरेर पुग्दैन । पर्यटन व्यवसायीहरूले ३६५ दिनै पर्यटक राख्न र ल्याउन सक्ने भएर तयारी गरिरहेका छन् ।
सन् २०१५ मा भूकम्पका कारण पर्यटन क्षेत्रमा ठूलो असर पारेकाले सन् २०१६ विशेष महत्वपूर्ण वर्ष हो । सन् २०१५ मा हामीले सोचेजस्तो पर्यटक नआए पनि सन् २०१६ को सुरुवातदेखि नै नेपालमा पर्यटक आगमन दरले राम्रो संकेत गरेको छ ।
नेपालमा पर्यटक आगमन दर घटिरहेको छ । तर होटलमा लगानी बढेको बढ्यै छ, तपाईंहरूले लगानीलाई कसरी सुरक्षित गर्नुहुन्छ ?
सन् २०११ यता बैंकहरूले होटल क्षेत्रमा लगानी गर्दै आएका छन् । पर्यटक संख्या बढेपछि लगानीकर्ताहरू उत्साहित भएर आए । होटलमा लगानी आउनु सकारात्मक हो । अब पर्यटक भित्र्याउनु पर्ने आवश्यकता छ । चिन्ता लगानीकर्ताको मात्र हैन बैंक, सरकार सबै चिन्तित हुनुप¥यो ।
अहिले ठूला घरानाहरू पनि लगानीकर्ता भएर पर्यटन व्यवसायमा आएका छन् । बैंक डुब्दै गर्दा सर्वसाधारणको पनि पैसा डुब्ने भएकाले यसमा सरकारदेखि आमसर्वसाधारणमा चिन्ता हुनुपर्छ, त्यसपछि पर्यटक आगमन बढ्ने छ ।
पर्यटक आगमन बढ्यो भने लगानीकर्ता पनि सुरक्षित हुनेछन्, जसबाट रोजगारी सिर्जना हुनुका साथै राज्यको आम्दानीमा समेत वृद्धि हुने देखिन्छ ।
पर्यटक धान्न सक्ने नेपालको क्षमता कति हो ? 
पछिल्लो समयमा विभिन्न होटलमा गरी ३ हजार कोठा थपिएका छन् ।
नेपालका होटलहरूको क्षमता वार्षिक १५ लाख पर्यटकलाई धान्न सक्ने छ । यसरी हेर्दा अब वर्षको १५ लाख पर्यटक चाहिन्छ । सन् २००४ मा होटलहरूले २५ डलरमा रुम बिक्री गर्ने गरेका थिए । अहिले बढेर ७० देखि ९० डलरमा पुगेको छ ।
पर्यटक नआएको अवस्थामा फेरि पुरानै अवस्थामा फर्किने छ, जुन सबैको लागि दुर्भाग्य हुनेछ ।
नेपालमा २५ वर्षसम्म पर्यटन क्षेत्र स्थिर हुनुको कारण के हो ?
नेपालमा पर्यटन आगमन दर वृद्धि हुन नसक्नुको मुख्य कारण पूर्वाधारको अभाव हो । सरकारले पर्यटकका लागि पूर्वाधार निर्माण गर्न सकेको छैन । नेपालको राष्ट्रिय ध्वजावाहक विमान सेवाको हालत अहिले पनि राम्रो छैन ।
पर्यटक भित्र्याउनका लागि एयरलाइन्सको ठूलो भूमिका हुन्छ, तर नेपाल एयरलाइन्सको भूमिका खै ? पर्यटक भित्र्याउन राष्ट्रिय ध्वजावाहक नेपाल वायुसेवा निगमको दुई प्रतिशत मात्र योगदान छ । अन्य मुलुकहरूमा राष्ट्रिय ध्वजावाहकको भूमिका २५ प्रतिशतसम्म हुन्छ । नेपालमा २ प्रतिशत छ । 
अहिले सरकारले न्यारोबडीका २ वटा नयाँ जहाज दिएको छ र तर हामीलाई वाइड बडी भएको जहाज चाहिन्छ । जति सक्दो छिटो जहाज किन्ने र व्यवस्थापन सुधारमा लाग्नुपर्ने अवस्था देखिन्छ ।
सरकारले नै विमान किनेर एयरलाइन्सलाई बिजनेस गर्न दिनुपर्छ । त्यसपछि मात्र नेपालको पर्यटन क्षेत्रले गति लिनेछ । 
पर्यटकीय गन्तव्य हामी कहाँ नभएका होइनन् । धार्मिक कुरा गर्ने हो भने बुद्धको जन्म थलो लुम्बिनी नेपालमै छ । साहसिक पर्यटकको कुरा गर्ने हो भने विश्वकै अग्लो सगरमाथा नेपालमै छ ।
पर्यटकलाई आकर्षित गर्न र उनीहरूलाई देखाउन हामीसँग धेरै कुरा छन् । तर हामीले ती कुरा बेच्न सकेका छैनौं । बेच्न नसक्नुको कारण नै पूर्वाधारको अभाव हो ।
सन् २००१ देखि २००७ सम्ममा पर्यटन क्षेत्र संकटमा थियो । सन् २०११ मा हामीले राम्रो काम ग¥यौं त्यसैको प्रतिफल सन् २०१४ सम्म लिइरहेका थियौं । तर, पर्यटक आगमनदर भने पर्याप्त छैन ।
पूर्वाधार भनेको एयरलाइन्स मात्र हो ? 
होइन । एयरलाइन्सपछि दोस्रो प्राथमिकता विमानस्थललाई दिनुपर्छ । त्यसैगरी  तेस्रो प्राथमिकता होटललाई र चौथो प्राथमिकता कन्भेन्सन सुविधालाई दिनुपर्छ । हामीकहाँ होटल मात्र छन् । विमान र विमानस्थल नहुँदा नै पर्यटन क्षेत्रमा धेरै प्रभाव परिरहेको छ । पर्यटकका लागि चाहिने अन्य धेरै कुरा हामीसँग छन् ।
होटलमा भएको लगानी हेर्ने हो भने आगामी सन् २०१८ सम्म २ हजार ५ सयभन्दा बढी रुम थपिँदै छन् । त्यो ठूलो पूर्वाधार हो । त्यसैले अब नेपालले पर्यटक भित्र्याउनका लागि मार्केटिङलाई प्राथमिकता दिनुपर्छ ।
अहिले वार्षिक ८ लाख पर्यटक आगमन दर रहेको छ । अब २५ सय थपिँदा थप त्यति नै पर्यटक नेपाल भित्र्याउन आवश्यक छ ।
अहिलेको पूर्वाधार हेर्दा कति पर्यटक धान्न सक्ने क्षमता नेपालको छ ? 
अहिले पनि १२ लाखभन्दा बढी पर्यटक धान्न सक्ने पूर्वाधार नेपालमा छन् । नेपालमा पर्यटक भित्र्याउन मार्केटिङकै कमी देखिएको छ । सबै वस्तु नेपालमै उपलब्ध छन्, तर त्यस्ता वस्तु हामीले बिक्री गर्न सकेका छैनौं ।
पूर्व–मेचीदेखि पश्चिम–महाकालीसम्म पर्यटकलाई देखाउने हामीसँग असीमित क्षेत्र छन् । कतिपय पर्यटकीय स्थल हामीले खोलेकै छैनौं । कर्णालीमा पर्यटक लैजान कठिन छ । त्यहाँ पूर्वाधार निर्माण नै हुन सकेको छैन ।
त्यहाँ पर्यटक लैजान ठूलो अप्ठ्यारो छ । हामीले प्रत्येक वर्ष १५ प्रतिशतले पर्यटक आगमनदर बढाउन सक्यौं भने सजिलै २० लाख पर्यटक ल्याउन सक्छौ । सन् २०२२ सम्म २० लाखभन्दा बढी पर्यटक धान्ने पूर्वाधार खडा भइसक्छन् । 
पर्यटक भित्र्याउन विमान र विमानस्थल नै छन् भने अन्य पूर्वाधार कसरी निर्माण गर्न सकिन्छ त ?
हो, हामीले यही विषयलाई प्राथमिकताका साथ उठाइरहेका छौं । सरकारलाई पटक–पटक सुझाव दिइसकेका छौं । भैरहवा क्षेत्रीय अन्तरराष्ट्रिय विमानस्थल निर्माण गरेर तत्काल सञ्चालन गर्नुपर्छ भनिरहेका छौं ।
त्यसैगरी पोखरा विमानस्थलको निर्माण कार्य चाँडै सक्न र निजगढ विमानस्थल निर्माणको काम तत्काल सुरु गर्न दबाब दिइरहेका छौं ।
त्यसैगरी काठमाडौंको त्रिभुवन अन्तरराष्ट्रिय विमानस्थलको सुधार चाँडोभन्दा चाँडो सम्पन्न गर्न दबाब दिइसकेका छौं, तर सरकारले एकदमै ढिला काम गरिरहेको छ ।
पर्यटन क्षेत्र सानो कुराले पनि ध्वस्त हुन्छ, तर पनि लगानीकर्ताहरू किन उत्साहित भइरहेका हुन् त ?
नेपाल एउटा यस्तो देश हो, जहाँ प्रकृतिले नै सबै कुरा बनाइदिएको छ । अन्य मुलुकमा पर्यटकले हेर्ने थोरै कुरा छन्, ती पनि मानिसले बनाएका हुन् । जस्तै सिंगापुरको कुरा गर्ने हो भने देश सानो छ, तर मार्केटिङ राम्रो छ ।
पर्यटकलाई दिने सेवा सुविधा राम्रो छ । जसका कारण त्यहाँ करोडौं पर्यटक जाने गरेका छन् । पर्यटन भनेको प्रवद्र्धन, पूर्वाधार र सुविधा हो ।
प्रकृतिको धनी देश नेपालमा थोरै मार्केटिङ भए पर्यटक आगमन दरमा भारी वृद्धि गर्न सकिन्छ भन्ने विश्वासका साथ नै लगानीकर्ताले लगानी वृद्धि गरिरहेका हुन् ।
अन्य क्षेत्रमा वार्षिक अर्बौं रुपैयाँ आम्दानी गर्न सकिने अवस्था रहँदारहँदै पनि व्यवसायीले करोड र लाखमा मात्र आम्दानी गर्न सकिने होटल क्षेत्रमा किन लगानी गर्न उत्साह देखाएका हुन् ?
म त अहिले पनि भन्छु, लगानीकर्ताहरू अझै उत्साहित भएका छैनन् । एउटा पाँच तारे होटल बनाउन नेपालमा १५ वर्ष कुर्नुपर्ने अवस्था छ । काठमाडौंमा आठ वटा मात्र पाँच तारे होटल छन् । अब चेन होटलहरू आउन खोजिरहेका छन् ।
त्यस्ता होटल आएमा पर्यटन क्षेत्रको मार्केटिङमा समेत सहयोग पुग्छ । जसको फाइदा नेपालले लिनेछ । एउटा पर्यटक आउँदा १२ जनाभन्दा बढीले रोजगारी पाउने तथ्य छ भने पर्यटन क्षेत्रले कृषिलाई समेत फाइदा पु¥याउँदै आएको छ ।
प्रत्येक होटलमा चाहिने शतप्रतिशत उत्पादन कृषिबाट आउन सक्यो भने कृषि क्षेत्र धेरै राम्रो हुनेछ । जति धेरै चेन होटलहरू नेपालमा आउँछन्, पर्यटन क्षेत्रलाई त्यति नै बढी फाइदा हुन्छ ।
नेपालको पर्यटन क्षेत्रको भविष्य कस्तो देख्नुभएको छ ?
नेपालको भविष्य नै पर्यटन क्षेत्रमा रहेको छ । हामीले यस क्षेत्रलाई व्यवस्थित गरेर लैजान सक्यौं भने नेपाली अर्थतन्त्रमा कायपलट हुनेछ । अहिले लाखौं मानिस रोजगारी खोज्दै विदेशिन बाध्य छन् । रोजगारीको सिर्जना गर्न पनि पर्यटन क्षेत्रको सुधार र विस्तार गर्नु जरुरी छ ।
हामीले वार्षिक २० लाख पर्यटक भित्र्याउन सक्यौं भने कसैले पनि बेरोजगार भएर बस्नु पर्दैन । सबैलाई पर्यटन क्षेत्रबाटै रोजगारीका अवस्था सिर्जना हुनेछन् ।
बढी प्रतिस्पर्धा भएकै कारण तुलनात्मक रुपले नेपालका होटलहरूको रेट नै सस्तो भएको हो भनिन्छ नि ?
होटलको रुम रेटमा प्रतिस्पर्धा हुनु स्वाभाविक हो । बजारको भाऊ माग र आपूर्तिले निर्धारण गर्ने हो । यो सबैलाई थाहा भएकै कुरा हो । अन्य उद्योगमा होटलमा हुँदैन । आज बिक्री भएन भने महिनौंसम्म राख्न सकिने क्षेत्र होटल व्यवसाय होइन । यो आजको आजै बिक्री गर्नुपर्ने हुन्छ ।
त्यसैले सबैले आफ्नो होटललाई भरिभराउ नै राख्न चाहन्छन् । प्रतिस्र्धा बढी भए पनि मूल्य घट्नु स्वाभाविक नै हो ।
पर्यटन क्षेत्रका नयाँ गन्तव्य विकास गर्न होटल व्यवसायीले चाहेनन् भन्ने आरोप छ नि ? 
पहिले सरकारले पर्यटन पूर्वाधार खडा गरेपछि हामी गएनौं भने मात्र आरोप लगाउन मिल्छ । सरकारले पूर्वाधार निर्माण गरे हामी पनि संघीय मोडलअनुसार प्रत्येक प्रदेशमा लगानी गर्न तयार छौं । पर्यटकीय गन्तव्यको रूपमा विकास गर्न र लगानी गराउन हामीले छलफल गरिरहेका छौं ।
हानको आगामी अधिवेशनबाट तपाईं नेतृत्वमा आउनुभयो भने यो क्षेत्रलाई कसरी अघि बढाउनुहुन्छ ? 
हानको उपस्थित अहिले देशभर पुगिसकेको छ । प्रत्येक क्षेत्रमा च्याप्टरसमेत गठन गरिसकेका छौं । नयाँ होटलमा लगानी गर्नेहरूलाई प्रोत्साहन गरिरहेका छौं भने नयाँ लगानीकर्तालाई प्रवद्र्धन गर्न सघाइरहेका छौं । अहिले पनि भैरहवामा पाँच तारे होटल खुल्न लागेका छन् ।
नेपालगन्ज र धनगढीमा होटल खुल्दै छन् । अन्य नगरपालिका, जिल्लाका सदरमुकाममा पनि तारे होटलहरू खुल्ने क्रममा छन् । हामीले ती सबैलाई सहयोग गर्नेछौं । नेपालमा थपिँदै गरेका होटलका २ हजार ५ सय रुमलाई सधैं भरिभराउ पार्न मार्केटिङमा समेत सहयोग गर्नेछौं ।

सन् २०१६ मा पर्यटक आगमन दर उत्साहप्रद   
नेपालमा पर्यटक आगमन दर सन् २०१६ को पहिलो ६ महिनामा १६ प्रतिशतले बढेको छ । सन् २०१५ मा पर्यटक आगमन दर ३२ प्रतिशतले घटेको थियो ।   सन् २०१६ को तथ्यांक हेर्दा आगमन दर बढ्ने देखिन्छ ।
सन् २०१५ को ६ महिनामा २ लाख ७७ हजार ९९२ पर्यटक हवाई मार्ग हुँदै भित्रिएकोमा सन् २०१६ को ६ महिनामा १६ प्रतिशतले वृद्धि भई ३ लाख १३ हजार ५५२  पर्यटकले नेपाल भ्रमण गरेका छन् । 
विश्वभर घुम्न निस्कने मानिसको संख्यामा ३.१ प्रतिशतले बढ्दा नेपालमा १६ प्रतिशतको वृद्धि हुनु सकारात्मक पक्ष हो । आगामी सिजनका लागि पनि राम्रो बुकिङ आइरहेकाले सन् २०१७ सम्म सन् २०१४ को तथ्यांक भेटिनेमा व्यवसायी आशावादी छन् ।
सन् २०१६ को पहिलो ६ महिनाको आगमन दरमा सबैभन्दा धेरै भारतीय पर्यटक भित्रिएका छन् । सन् २०१५ को पहिलो ६ महिनामा ३९ हजार ४ सय १ भारतीय पर्यटक भित्रिएकोमा सन् सन् २०१६ को ६ महिनामा ५४ हजार २२४ पर्यटक भित्रिएका छन् । जुन ३७.६२ प्रतिशतले बढी हो ।
गत वर्ष भने भारतीय पर्यटक घटेका थिए । सन् २०१५ को भन्दा सन् २०१६ को ६ महिनामा चिनियाँ पर्यटक आगमनमा भने २८.०८ प्रतिशतले कमी आएको छ । सन् २०१५ मा ४७ हजार २ सय ६८ चिनियाँ पर्यटक भित्रिएकोमा सन् २०१६ को ६ महिनामा ३३ हजार ९ सय ९१ पर्यटक भित्रिएका छन् ।
पर्यटनसम्बन्धी योजना कार्यान्वयन फितलो 
सरकारले पर्यटन क्षेत्रका लागि पटक–पटक गरेर धेरै योजना ल्याउने गरेको छ । एउटा योजना कार्यान्वयन नआउँदै अर्को योजना ल्याइँदा समस्या बढ्ने गरेका छन् । सन् २०११ को पर्यटन वर्षको दौरानमा पनि १० लाख पर्यटन नेपाल भित्र्याउन लक्ष्य राखिएको थियो ।
तर, त्यस बेला जम्मा ८ लाख पर्यटक मात्र नेपाल आएका थिए । त्यो समय

No comments:

Post a Comment